13 Şubat 2019 Çarşamba

Bol bol çikolatalı nemli kek



Tarif bol bol çikolata içeriyor ve gerçekten de nemli sayılabilir. Sayılabilir diyorum çünkü ben tarife uymayarak fazla pişirdim :( Siz siz olun fazla tutmayın fırında pişmedi diye. Bu haliyle bile oldukça nemliydi. Ama tadına diyecek bir şey yok tabi ki :) Tarif  Bengi Kurtcebe'den.



2 su bardağı (350 gr.) un
1,5 su bardağı (300 gr.) toz şeker
1 su bardağı (90 gr.) kakao
1 su bardağı sıcak su (250 ml.)
¾ su bardağı (150 ml.) sıvıyağ
1 kutu (200 gr.) labne
2 yumurta
2-3 paket iri parçalar halinde doğranmış çikolata (ben 2 paket sütlü, 1 paket bitter kullandım)
1 çay kaşığı vanilya
2 çay kaşığı karbonat

Kalıbı yağlamak için:

Kakao, un, tereyağı





Geniş bir kapta un, kakao ve şekeri tel çırpıcı ile karıştırın. Vanilya ve karbonatı ekleyip harmanlayın. Ortasını açıp yağ ve yumurtaları koyun. Spatula veya tel çırpıcı ile karıştırın. Labneyi ekleyip yedirin. Kaynar olmayan sıcak suyu da ekleyip biraz daha karıştırın. Karışımın biraz soğumasını bekle. Soğuduktan sonra doğradığınız çikolataları ekleyip karıştırın.
Kek kalıbınızı tereyağ ile yağlayın. Birer tatlı kaşığı un ve kakaoyu karıştırıp kalıba dökün ve kalıbın her tarafına gelmesini sağlayın. Fazlalıkları çikolatalı karışıma boşaltabilirsiniz. Hamuru kalıba boşaltıp 180°C sıcak fırında 40-50 dakika pişirin. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...