17 Şubat 2019 Pazar

Balkabaklı, çikolatalı kek-pasta



Mevsim meyvesi balkabağı ile pasta-kek arası bir tarif. Bana karbonat tadı biraz fazla geldi ama evdekiler çok beğendi.
Tarifin orijinali burada.

Balkabağı püresi (şekerli) tarifi burada
Balkabaklı tart tarifi burada.
Balkabaklı kek tarifi burada.
Balkabaklı cevizli tart tarifi burada.
Kabak tatlısı tarifi burada.
Kahveli, çikolata kremalı, balkabaklı kek tarifi burada.





250 gr. (2 cup) un
1,5 tatlı kaşığı (6 gr.) kabartma tozu
1,5 tatlı kaşığı (9 gr.) karbonat
1 tatlı kaşığı (5 gr.) tuz
2 tatlı kaşığı (6 gr.) tarın
0,5 tatlı kaşığı (2 gr.) muskat cevizi (ben kullanmadım)
0,5 tatlı kaşığı (1 gr.) zencefil
¼ tatlı kaşığı (1 gr.) karanfil
4 yumurta
200 gr (1 cup) esmer şeker
100 gr. (1/2 cup) toz şeker
1 + ¼ cup (275 gr.) sıvı yağ ( ben 1 su bardağı koydum)
350 gr. şekersiz, pişmiş balkabağı püresi
2 tatlı kaşığı (10 gr.) vanilya (ben koymadım)
200 gr. parçalanmış çikolata

Labne peynirli krema:
500 gr. labne (oda sıcaklığında)
300 gr. soğuk krema
120 gr. (1 cup) pudra şekeri
1 tatlı kaşığı tarçın (3 gr.)

Balkabağı püresi:

Dilimleyip, kestiğiniz balkabaklarını tenecereye yerleştirin. Üstlerine çok az su koyun ve kısık ateşte yumuşayana kadar pişirin.





Fırını 180°C de ısıtın. 18 cm.lik 3 kelepçeli kalıba yada daha büyük 2 kalıba yağlı kağıt serin.
Genişçe bir kaseye un , kabartma tozu, karbonat, tuz, tarçın, zencefil, karanfil, muskat cevizi rendesini eleyin.
Büyük bir kapta yumurta ve şekerleri (esmer ve normal şekeri) renkleri açılıp krema kıvamına gelene dek çırpın. Yağı ekleyip çırpın. Kabağı ve vanilyayı da ekleyip çırpmaya devam edin. Unlu karışımı sıvı karışıma azar azar ekleyerek çırpın. En son çikolatayı ekleyin ve spatula ile karıştırın. Kalıplara boşaltıp sıcak fırında 30-35 dakika kürdan temiz çıkana dek pişirin.
Kekleri fırından çıkartıp soğutun ve bu arada kremayı hazırlayın.
Kreması için, karıştırma kabında labneyi pürüzsüz olana kadar çırpın. Pudra şekeri ve tarçını ekleyip çırpın. Başka bir kapta soğuk kremayı kabarana kadar çırpın. Daha sonra labneli karışıma katlayarak ekleyin.
Kekler iyice soğuyunca, ortadan 2’ye kesin ve aralarına krema sürün.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...