5 Ekim 2012 Cuma

Su muhallebisi- Osmanlı mutfağından bir lezzet



Çocukluğumuzda bazı akşamlar Saray Muhallebicisine giderdik. Babam hep su muhallebisi yerdi, ben de o pürüzsüz muhallebiye hayranlıkla bakardım. Ama sadece bakardım, çünkü tadı hiç hoşuma gitmezdi ama o mermer gibi pürüzsüzlüğü beni çok cezbederdi. Hep 'ben de yiyeyim bir tane' der, sonra da vazgeçerdim. Gül suyunun tadı ve kokusu hiç hoşuma gitmezdi. Hatta bir kere gülsuyu olmadan yemeyi denemiştim, ama tam bir hayal kırıklığına uğramıştım. Hep düşünürdüm, görüntüsü bu kadar hoşuma giden bir tatlı ama tadı hiç de hoşuma gitmiyor. Eeee derler ya büyüdükçe damak zevki de değişiyor diye :)
Gel zaman git zaman gül aromasıyla aramız düzeldi :) Ben de fırsat bu fırsattır deyip, babama sürpriz yapayım dedim. Hem görüntü olarak, hem de lezzet olarak hepimizden tam not aldı. Hatta Levo'dan bile :)
İnternette çok tarif okudum. Hepsi üç aşağı beş yukarı aynıydı. Ben de kendi su ve süt oranlarımı oluşturarak bu güzel tatlıyı yaptım.
Yapımı çok kolay, Osmanlı Mutfağına ait bu nostaljik tatlıyı denemek isterseniz buyurun tarife :)



1,5 su bardağı süt
2,5 su bardağı su
½ su bardağı buğday nişastası
1/3 su bardağı toz şeker

Üstü için :
Gül suyu
Pudra şekeri

Süt ve nişastayı, nişasta eriyene kadar tencerede karıştırın. Şeker ve suyu ekleyip ocağın altını yakın. Orta ateşte pişirin. Kıvam alınca ocağı kapatın. Su ile ıslattığınız borcama dökün ve oda sıcaklığına gelene dek bekletin. Daha sonra buzdolabına koyun. En az 2 saat bekletin. Dilimleyerek tabaklara koyun ve üstüne gül suyu dökün. Sonra da bolca pudra şekeri koyun. 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...