22 Eylül 2011 Perşembe

Sihirli meyve reçeli, nam-ı diğer Şeftali Reçeli :)


Uzun bir aradan sonra tekrar merhabalar. Gerçekten de çok zaman geçmiş. Bu zaman içinde merak edip arayan ve yorum yollayan sevgili arkadaşlarıma çok çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız.
O kadar uzun bir sürenin ardından tatlı bir başlangıç yapayım dedim. En sevdiğim reçel olan şeftali reçeli. Ya da Barış'cığımıza dediğimiz gibi Sihirli Meyve Reçeli :)

Sevgili arkadaşımız Didem’in şeker mi şeker oğluşu Barış sabah kahvaltısına bize gelmişti. ''Kahvaltı yaptım, ben hiçbir şey yemeyeceğim'' dedi ama masadakilere de şöyle bir göz gezdirdi. Ben de dedim ki ''Barış’cığım, istersen sana ekmeğin üstüne reçel sürüp vereyim Levent’le beraber yersiniz''. ''Yok ben reçel sevmem'' dedi şeker Barış. Ben de'' ama bu başka reçel, sihirli meyve reçeli'' dedim.
- - O ne demek öyle? Dedi Barış’cığım.
- - Aman da aman, Barış’cığım bu öyle bir meyveki hem kendi güzel hem ağacı. Ağacını bir görsen, öyle harika yaprakları var ki, uzun uzun, kıvrık kıvrık. Hele meyvesi, ağacından güzel. Rengi desen, öyle harika ki, kırmızı, sarı, turuncu, yeşil renkler var içinde. Ama tadı daha bir harika bal gibi. İnsanın yedikçe yemesi gelir. Reçeli de muhteşem güzeldir.o güzel gözlerini aça aça ‘’Aaaaa ne meyvesi o öyle? dedi minik Barış şaşkınlıkla.
- - Ye bakalım beğenecek misin? Önce bir lokma, ardından bir dilim, 2 dilim ekmek J) Vekahvaltı sonrası eve giden bir kavanoz reçelle mutlu mesut ayrıldı bizden şeker şey Barış.
2 kg. şeftali
Yaklaşık 1,5 kg. toz şeker
(Bizim evdereçel çok tüketildiği için ben limon sıkmıyorum. Zaten bana göre reçelin tadını bozuyor.) Şeftalilerin kabuklarını soyup dilimledim. Dilimleri ne çok ince ne çok kalın yapıyorum. Çok ince dilimlediğimde ve küçük parçalar halinde kestiğimde pişince sertleşiyor şeftaliler. Bu dilimleri de 2’ye böldüm. Üstünü toz şekerle kapladım ve kısık ateşte kaynamaya bıraktım. Dibindeki şekerlerin erimesi için arada karıştırdım. Oluşan köpükleri topladım. Şeftaliler şeffaflaşmaya başladığı zaman 1-2 kaşık reçeli küçük bir tabağa alıp buzdolabına koydum. Çabucak soğuyor zaten miktarı az olduğu için. Akışkanlığına bakıp reçelin altını kapatıyorum. Suluysa biraz daha, 5-10 dakika daha kaynatıyorum. Bizim evde çok tüketildiği için reçel, ben limon sıkmıyorum. Zaten bana göre reçelin tadını bozuyor.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...