28 Eylül 2011 Çarşamba

Tencere keki


Olur mu olmaz mı acaba? diye düşünüp durduk ve en sonunda bir cesaret denemeye karar verdik. Oluyormuş gerçektende, hem de normal fırın keki kıvamında :)

1 yumurta

½ su bardağı toz şeker

1 su bardağı un

½ paket kabartma tozu

1paket vanilya

1/3 su bardağı sıvı yağ

½ su bardağı süt

1yemek kaşığı kakao

Yumurta ve şekeri çırptım. Sıvıyağ ve sütü ekleyip biraz daha çırptım. Geri kalan malzemeyi de ekleyip karışmasını sağladım. Teflon tencerenin dibini ve kenarlarını sıvıyağla yağladıktan sonra keki içine döktüm. En kısık ateşte yaklaşık 20-25 dakika pişirdim. Kürdan batırarak kontrol edip ocağı kapadım.

(Sevgili Elif'im sormasaydı hiç aklımda değildi yazmak tencerenin kapağını. Ben normal kapadım kapağını, Allah'tan buhar falan yapıp bizi zor duruma sokmadı. Yemek pişirir gibi kapadık kapağı, yaklaşık 15 dakika hiç açmadık. Cam kapaktı bizimki, o yüzden görünüyordu kek. Görüntüsü pişmiş kek gibi olunca pişip pişmediğini kürdanla kontrol ettik. Malzeme az olduğu için çabuk pişiyor. Cam kapak olmasa bile 15 dakika sonra kontrol edilebilir.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...