30 Eylül 2011 Cuma

Tahinli ve Sade Katmer


Her zaman çok sevmişimdir katmeri. Hele insan kendi yapınca ayrı bir lezzetli oluyor. Hiç bu kadar basit olacağını düşünmediğim için denememiştim bile. Ta kii sevgili Binnur bize tarif edip gösterene kadar. Ondan sonra da hemen denedik tabi ki. İşte yapımı kolay, lezzeti süper olan katmerlerimiz.


2 yumurta

Yaklaşık 1kg. un

Su

Tuz

Tahin

Sıvıyağ

Toz şeker

Unu yoğurma kabına koyup, yumurtaları kırdım. Biraz unla karışmasını sağladım. Göz kararı tuz ekledim (yaklaşık 1 tatlı kaşığı kadar). Azar azar su ilave ederek çok yumuşak olmayan bir hamur elde ettim. Ele yapışmayacak kıvama gelince yarım saat, üstünü örterek dinlendirdim. Daha sonra elimle orta boy bir elma büyüklüğünde bezeler kopararak unlu tezgahta yuvarlak şekilde, tabak büyüklüğünde açtım. Sade yapacaksam sadece sıvıyağ sürdüm, elimle yaydım. Daha sonra hamuru ortaya doğru rulo şeklinde sardım. Ortaya gelince bu sefer diğer taraftan rulo şeklinde sardım. Yani ortada buluşmuş 2 rulo oldu. Daha sonra bir ucundan ortaya doğru kıvırarak sardım. Diğer taraftan da ters yöne doğru sardım. Yani görüntü ‘S’ harfi şeklinde oldu. Sonra ‘S’ şeklindeki hamurun bir tarafını alarak diğer tarafın üstüne kapadım ve elimle hafifçe bastırdım. Sonrada yine tabak büyüklüğüne gelene kadar açtım. (Tahinli yapacaksamda yağ sürdüğüm bölümde tahin sürüp üstüne şeker serpiştirdim.) Teflon tavaya çok az sıvıyağ döküp arkası önü kızarana kadar pişirdik.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...