27 Nisan 2012 Cuma

Kivili tart




Daha önce çikolatalısını yaptığım tartın bu defa meyvalısını yaptım. Çok güzel oldu. Tam yaz gibi :)

240 gr. un(yaklaşık 2,5 su bardağın un) 
110 gr. toz şeker (yaklaşık 1 su bardağından 1,5 parmak eksik)
140 gr. soğuk küp küp kesilmiş tereyağ
1 yumurta (hafif çırpılmış olacak)

Kreması, hazır pasta kreması.
Un ve şekeri harmanladım. Soğuk tereyağını bu karışıma katıp parmak uçlarımla kırıntılı olana dek karıştırdım. Tereyağının erimemesi için çok oynamamak ve oyalanmamak gerekiyor. Ufalanmış bu karışıma hafif çırpılmış yumurtayı ekleyip yoğurdum. Yine çok yoğurmadım ki yağ erimesin. Toparlanıp bütünleşince streç filme sarıp en az 30 dakika buzdolabında beklettim. Bu arada tart kalıbını yağlayıp, unladım. Hamuru çıkarınca merdane ile tart kalıbı büyüklüğünde açıp kalıba yaydım ve bastırdım. Kenarlardaki fazlalıklarını bıçakla aldım. Üstüne çatalla delikler açtım. Hamurun büyüklüğü kadar kestiğim yağlı kağıdı üstüne serdim ve nohutları koydum. 170°C de ısıttığım fırında önce kenarlarının rengi dönene kadar pişirdim. Sonra kağıdı ve nohutları kaldırıp üstü hafif renk değiştirene kadar pişirdim. Fırından çıkarıp soğuduktan sonra kalıptan çıkarttım ve kremasını yaydım.  Halka halka dilimleyip 2’ye böldüğümüz kivilerle süsledik.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...