30 Nisan 2012 Pazartesi

Tahin helvalı kek




Tahin yerine tahin helvası kullanarak yaptığım enfes bir kek.

3 yumurta
1 su bardağı + 2 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı süt
½ su bardağı sıvıyağ
100-150 gr. tahin helvası
½ çay bardağı kırılmış ceviz
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
Susam
Tereyağ

Tahin helvasını bir kaseye koyup yarım bardak sütle yavaş yavaş açtım ve boza kıvamına getirdim. Tereyağ ile kalıbı yağladım ve dibine susam serptim.
Yumurta ve şekeri mayonez kıvamına gelene dek çırptım. Önce helvalı karışımı, ardından kalan yarım bardak süt ve sıvıyağı ekleyerek çırptım. Cevizi ve ardından kabartma tozunu ekledim. Şöyle bir karıştırdım. En son unu ekledim biraz karışması için çırptım ve soğuk fırına koyarak 175°C de kürdan temiz çıkana kadar pişirdim.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...