12 Nisan 2012 Perşembe

Çikolatalı tart



İlk büyük tart denemem. Küçük boy yapmıştım ama büyük olarak ilk.  Çok seviyorum tartları. Meyvelisini, çikolatalısını, farketmiyor.




240 gr. un
110 gr. toz şeker
140 gr. soğuk küp küp kesilmiş tereyağ
1 yumurta (hafif çırpılmış olacak)

Un ve şekeri harmanladım. Soğuk tereyağını bu karışıma katıp parmak uçlarımla kırıntılı olana dek karıştırdım. Tereyağının erimemesi için çok oynamamak ve oyalanmamak gerekiyor. Ufalanmış bu karışıma hafif çırpılmış yumurtayı ekleyip yoğurdum. Yine çok yoğurmadım ki yağ erimesin. Toparlanıp bütünleşince streç filme sarıp en az 30 dakika buzdolabında beklettim. Bu arada tart kalıbını yağlayıp, unladım. Hamuru çıkarınca merdane ile tart kalıbı büyüklüğünde açıp kalıba yaydım ve bardak altıyla bastırdım. Çatalla delikler açtım. Hamurun büyüklüğü kadar kestiğim yağlı kağıdı üstüne serdim ve nohutları koydum. 170°C de ısıttığım fırında önce 20 dakika pişirdim. Sonra kağıdı ve nohutları kaldırıp üstü kızarana kadar yaklaşık 10 dakika kadar daha pişirdim. Fırından çıkarıp soğuduktan sonra üstüne kremasını yaydım. Kakao serptim.

Krema :
1 kutu sıvı krema
90 gr. bitter çikolata
90 gr. beyaz çikolata

Soğuk kremayı çırptım. Çikolataları eritip içine ekledim ve tekrardan çırptım. 5-10 dakika dolapta beklettim. Çok katılaşmadan çıkarıp tartın üstüne yaydım.  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...