11 Mayıs 2012 Cuma

Dereotlu nefis topkekler



Evdeki dereotunu nasıl değerlendirmeli acaba diye düşünürken, değişiklik olsun, topkek şeklinde yapayım dedim. Ama o an elimde hazır bir tarif olmadığından aklıma ilk gelen şekilde yaptım :) Nefis, yumuşacık, mis gibi, çayın yanına harika yakışan topkeklerimiz oldu. İçin daha değişik malzemeler katılarak da nefis ve değişik tatlar da elde edilebilir.







3 yumurta
1 demet dereotu
150-200 gr. beyaz peynir(yarım koyun, yarım inek peyniri koydum)
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı süt
½ su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı tuz
1-2 çay kaşığı pul biber
Aldığı kadar un

Yumurtaları iyice çırptım. Ezdiğim peynirleri ve ince ince kıydığım dereotunu bir tabakta karıştırdım ve yumurtalara ekledim. Karışana kadar çırptım. Süt, yoğurt ve yağı ekledim ve  tekrardan çırptım. Kabartma tozu, tuz ve unu koyarak (ne çok cıvık ne çok yoğun bir hamur olacak) tekrardan çırptım ve muffin kalıplarına kaşıkla paylaştırdım. 175°C de üstleri kızarıp, kürdan testini geçtiklerinde fırından çıkardım.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...