31 Mayıs 2012 Perşembe

Kremalı bezelye



Taze bezelye ile yaptığım bu püreyi çok seviyorum. Hem leziz,  hem de çok kolay. Ana yemeklerin yanına, çay sofralarına çok yakışıyor.





1 kg. kabuklu bezelye
3 yemek kaşığı sıvı krema
2 yemek kaşığı kadar sıvıyağ
1 tatlı kaşığı toz şeker
Çok az tuz

Bezelyeleri ayıklayıp iyice yumuşayana kadar, üstlerini örtecek kadar su ile haşladım. İyice yumuşayınca,yağ, tuz ve şekerini ekleyip, tencerenin içinde, el blendırı ile püre haline getirdim. En son kremasını ilave edip biraz daha pişirdim. Çok katı kıvamda olmaması gerekiyor, çünkü soğudukça katılaşıyor.  İyice soğumadan servis tabağına aldım ve üstünü düzelttim.

Bu arada bazı bloglara giremiyorum. Yine bloggerda bir şeyler oluyor sanırım. Sizlerde de oluyor mu aynı şeyler?




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...