28 Mayıs 2012 Pazartesi

Un kurabiyesi



Bu aralarda pastane usulü un kurabiyelerine merak sardım ve sevgili Feyza'nın (sihirli kepçe) sitesinde gördüğüm bu tarifi denedim. Nefis un kurabiyeleri çayın yanında harika gitti gerçektende.




250 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
1 çay bardağından 1 parmak az sıvıyağ
4 yemek kaşığı pudra şekeri
4 yemek kaşığı buğday nişastası
4,5 su bardağı elenmiş un
Üstü için : pudra şekeri

Tereyağ ve sıvıyağı mikserle iyice çırptım. Pudra şekerini ekleyip pürüzsüz bir karışım olana dek çırpmaya devam ettim.  Un ve nişastayı birlikte eleyerek bu karışıma kattım ve iyice yoğurdum. 1 parmaktan biraz kalın rulolar yaptım ve yaklaşık 2’şer parmak genişliğinde kestim. Üstlerini çatalla çizip yağlı kağıda dizdim. 160°C de altları kızarana dek pişirdim. Soğuyunca üstlerine pudra şekeri serptim.   



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...