18 Mayıs 2012 Cuma

Mini tartoletler


Daha önce yaptığım kivili tartın, tek lokmalık versiyonu :) Şirin, lezzetli, şık ve kolay bir tartolet. Lezzetleri tek lokmalık hazırlamak hoşuma gidiyor neyapayım :)





Yaklaşık 2,5 su bardağın un        
 1 su bardağından 1,5 parmak eksik toz şeker
140 gr. soğuk küp küp kesilmiş tereyağ
1 yumurta (hafif çırpılmış olacak)
1 tatlı kaşığı şekerli portakal kabuğu
(Sularını kullandığımız portakalın kabuklarını rendeleyip kavanoza koyduk. Bir sıra kabuk bir sıra bol şeker. Buzdolabında saklayınca hiçbir şey olmuyor. Ve hazır portakal kabuklarınız oluyor)

Un ve şekeri harmanladım. Soğuk tereyağını bu karışıma katıp parmak uçlarımla kırıntılı olana dek karıştırdım. Tereyağının erimemesi için çok oynamamak ve oyalanmamak gerekiyor. Ufalanmış bu karışıma hafif çırpılmış yumurtayı ve portakal kabuklarını ekleyip yoğurdum. Toparlanıp bütünleşince streç filme sarıp en az 30 dakika buzdolabında beklettim. Hamuru çıkarınca merdane ile açıp kalıpla kestim.Yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. 175°C de ısıttığım fırında kenarlarının rengi dönene kadar pişirdim. Soğuduktan sonra kremasını ve muzlarını koyup süsledik.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...