20 Aralık 2010 Pazartesi

Fındıklı hanımeller kurabiyesi (fındıklı hanımeller bisküvisi)




Bu güzel kurabiyeler yapıldıkları anda favoriler listesine girdiler. Hem yapımı kolay, hem sıvı yağ ile yapılıyor, hem malzeme listesi kısa :) Gerçekten de aynı fındıklı hanımeller bisküvisi gibiler. Tarifi sevgili Hatice ve Şule Hanım'ların blogunda (mekanımız mutfak) görmüştüm. Muhakkak deneyin derim.


Malzemeler :

1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
¾ su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1,5 çay bardağı ince dövülmüş fındık
Aldığı kadar un

Tüm malzemeyi karıştırın. Sert olmayan bir hamur elde edin. Merdane ile 3-4 mm. Kalınlıkta açın. Yuvarlak kalıp veya çay bardağı ile kesin. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış fırında 175C de üstü hafif kızarana kadar pişirin.
(Not : Ben ilk yaptığımda fındığı rondoda çektim ama çok inceltmeden. Bazı parçaları ince bazı parçaları kalın oldu ve bence bu daha lezzetli yaptı kurabiyeyi. Sanki fındık tozu ve fındık parçaları katılmış gibi. Gevrek ve bisküvi gibi oldular. İkinci yapışımda merdane ile ezdim. Çok incelmedi. Hatta büyük parçalar halinde denedim. Tadı aynı oldu ama gevrekliği bence birincisinde daha çok bisküviye benziyordu.)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...