4 Haziran 2023 Pazar

3 malzemeli fındıklı hurma topları (şekersiz, unsuz, yağsız)


 

Şekersiz, unsuz bir tarif arayanlar için nefis bir lezzet. Sadece üç malzemeli. Hindistan cevizini saymazsak tabi ki. Çünkü o şart değil. Kakao ile de kaplanabilir. Ya da sade olarak bırakılabilir.


200 gr. fındık

250 gr. hurma

2 dolu yemek kaşığı kakao

Hindistan cevizi

 

Hurmaları kaynar suda iyice yumuşayıncaya kadar beklettim. (Suyu atmayın, hamuru yumuşatmak için kullanabilirsiniz) Kabuklarını soyup, çekirdeklerini çıkarttım ve birkaç parçaya böldüm. Fındıkları rondodan geçirip sonra da hurmaları ekledim ve birbirlerine karışana dek rondoda çektim. Bu arada kakaoyu da ilave ettim. Arada hurmaları beklettiğim sudan da ekledim. Toparlanıp, elimde top şeklini verebileceğim kıvama gelinceye kadar rondodan geçirdim. Top şeklinde yuvarlayıp biraz Hindistan cevizine bulayıp tabağa dizdim.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...