4 Haziran 2023 Pazar

Hurmalı ve bademli şekersiz, unsuz, yağsız kek


Şekersiz, unsuz, yağsız ve çok leziz bir kek tarifim var. İlave şeker içermeyen ama tadı gayet yerinde nefis bir çikolatalı kek. Çikolatalı derken bu özelliği kakaodan geliyor sadece. O yüzden gönül rahatlığıyla yapıp yenilebilecek bir kek. Tabi ki diğer kekler gibi pürüzsüz olmuyor ama ne yapalım, her güzelin bir kusuru vardır değil mi? :)



300 gr. hurma

200 gr.çiğ badem

3 yemek kaşığı kakao

3 yumurta

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

 

Hurmaları kaynar suda bekletip, yumuşayınca kabuklarını soydum ve çekirdeklerini çıkarttım. Bu suyu atmayıp bir kenarda beklettim. Bademleri önce rondoda ufaladım daha sonra baharat öğütücüde un haline getirdim. (Bunun yerine direkt olarak badem unu kullanabilirsiniz.) Daha sonra hepsini rondoda beraberce çektim. Kakaoyu, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip karıştırdım. Karıştırma kabında yumurtaları 2-3 dakika çırptım ve daha sonra kuru malzemeleri yumurtaya ekledim. Bir spatula ile karıştırdım ve kıvamı koyu  olduğu için biraz hurmaları beklettiğim sudan kattım. Kek kıvamından biraz daha koyu bir kıvam alınca yağlı kağıt serili orta boy bir borcama döktüm ve sıcak fırnda 180°C de 30-32 dakika pişirdim.

 


 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...