4 Haziran 2023 Pazar

El açması patatesli börek


Öncelikle buradan bütün börek ve baklava yufkası açan amatör ve profesyonel ustalara selam gönderiyorum :) Şimdiye kadar iki defa açma börek yaptım ve bu, ikinci ve sonuncusu :) Evdekilere dedim ki 'size çok güzel bir el açması börek yapacağım' dersem sakın izin vermeyin. Amanınnn bu, hiç şeker hamuru açmaya benzemeyen, kadim bir teknik :) olan yufka açma işlemi beni resmen yıldırdı. Sıkıldım, yoruldum, bezdim ama sonuna kadar da açtım büyük bir istikrarla. Ama oldu ama olmadı, ne yapalım, olduğu kadar. Gerçi tadı harika oldu ama bu beni bir daha kandıramaz. Evdekilerin ve dahi benim, el açması börek deneyimimiz buraya kadar maalesef :) 




Tabi ki eli alışmış ustalarım için (saygılarımı sunuyorum :) hepinize, harikasınız vallahi) kolay bir tarif ama benim için zorlayıcı, ama aşırı leziz bu tarifin detayları şöyle efendim: 

(Bu arada hamurun tarifi İlknur Çokyaman'a ait) 



Ölçüler 250 ml.lik su bardağı iledir.

 

Hamur için:

½ su bardağı su

½ su bardağı süt

½ su bardağı yoğurt

½ su bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tuz

Aldığı kadar un

 

Aralara sürmek için:

100-150 gr. tereyağı

1 çay bardağı sıvı yağ

 

Üstü için:

yumurta sarısı

 

İç harcı için:

Haşlanmış patates

1 büyük soğan

1 tatlı kaşığı salça

Tuz ve istediğiniz baharatlar

Veya

250 gr. kıyma

1 büyük soğan

Tuz

  




Sıvı malzemeleri karıştırma kabında karıştırdım. Unu azar azar eklerken tuz ve kabartma tozunu da ilave ettim. Ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ekledim. Hamur ilkten ele yapışıyor gibi olsa da, ellerinizi yıkayıp hamuru elleyince yapışmıyorsa un eklememek lazım. Hamur sert olunca kıyır kıyır olmuyor börek. Hamurun üstünü elimle hafif yağlayıp kaba koydum ve streçleyip ben iç harcını hazırlayana dek beklettim.






Patatesli iç harç için:

Soğanı kavurup, haşlanmış patatesleri tavaya ekleyip, biraz da tuz katıp karıştırdık. En son 1 dolu tatlı kaşığı salça da ekleyip biraz kavurduk ve soğuttuk.

İç harcı hazır olunca, (biz patatesli ve kıymalı olarak iki çeşit yaptık.) hamuru 8 eşit parçaya böldüm ve herbirini açabildiğim kadar ince açtım.  Sıvı yağ ve erimiş tereyağı karışımını bir fırça ile açtığım hamurların üstüne sürdüm. Bazı yufkaları bıçakla 4e böldükten sonra her birine  iç harç koyup rulo şeklinde sardım ve gül şeklini verdim. Bazılarını ise, yorulduğum için 😊, yufkanın bir kenarına malzemeyi koyarak rulo yapıp büyük büyük gül börekleri yaptım 😊 Hepsini yağlı kağıt serili tepsiye dizip üstlerine yumurta sarısı sürdük. Sıcak fırında 180°C de üstleri nar gibi kızarana dek pişirdik.


Deneyin, pişman olmayacaksınız, harika bir lezzet. İlknur Hanım ıspanaklı yapmıştı. Harika görünüyordu. Biz patates ve kıymalı olarak 2 çeşit yaptık. Ama her türlüsü güzel olur bu böreğin.




 

(Ben böreği kaparken :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...