5 Haziran 2023 Pazartesi

Sarelle dolgulu kurabiye pay-pasta



Son zamanların trend lezzetlerinden biri olan bu pay-tart-pasta-kurabiye karışımı lezzet, bizim minnoş bey tarafından defalarca istenilip, tarifler telefonlara yağmur misali yağmaya başlayınca, zorunlu ve gönüllü olarak yapıldı en sonunda. 

Yapması kolay, tadı nefis ve kıyır kıyır ama çok kalorili doğal olarak. Ayrıca tarifin sonunda 2 dip notum var naçizane.





Üstten bakınca kocaman bir meşhur amerikan kurabiyesini (chocolate chip cookies) andıran bu tatlı, kesince bir pay-pasta edasına bürünüyor. İşte tarif.





225 gr. oda sıcaklığında tereyağı

1 su bardağı (250 ml.lik bardakla) esmer şeker

1 yumurta

1 paket vanilya veya 1 çay kaşığı vanilya özütü veya esansı

1 çay kaşığı karbonat

Yaklaşık 2 su bardağı (500 ml.) un

150 gr. bitter çikolata (doğranmış) veya damla çikolata

Yaklaşık 1 su bardağı sürülebilir çikolata (sarelle, fiskobirlik, çokokrem vs.)

 






Çikolataları ufak ufak doğradım. Biz de iki farklı çikolatalı krema vardı. İkisini biraz mikrodalgada ısıtıp karıştırdım ve beklemeye aldım. Kelepçeli bir kalıbı tereyağ ile yağlayıp hazırladım.

İyice yumuşamış tereyağını esmer şekerle, spatula yardımıyla eze eze karıştırdım. İçine yumurtayı ekledim ve iyice cıvımış karışımı telle çırptım. Vanilya ve karbonatı ekledim, karıştırdım ve unu ilave etmeye başladım. Azar azar ekledim ki sert bir hamur olmasın. Ele yapışan, cıvık sayılabilecek bir hamur olacak. Ben çok fazla elimle yoğurmadım en son spatula ile karıştırdım ve daha fazla un eklemedim. Bir avuç çikolatayı ayırarak geri kalanını hamura ekledim ve karıştırdım. Hamurun yarısından fazlasını kelepçeli kalıbın dibine yaydım ve kenarlara doğru yükselttim azıcık. Orta kısma sürülebilir çikolatayı koydum ve kenarlara doğru yaydım ama çok dibine kadar götürmedim. Geri kalan hamuru parça parça koparıp üstüne yaydım. Ayırdığım çikolata parçalarını üstüne serpiştirdim. Çok yumuşamış olduğu için 10 dakika buzdolabında beklettim. Bu arda fırını 175°C de fanlı ayarda ısıttım. Yaklaşık 40 dakika pişirdim.

Not 1: Üstü kızarmadı diye 40 dakika pişirince içi akışkan değil koyu oldu.

Not 2: Kolay kesilmesi açısından kalıbın altına yağlı kağıt koymamıştım bu yüzden pişerken fırına yağ damladı. Ya yağlı kağıt konulabilir ya da bıçak kullanabileceğiniz kelepçesiz bir kalıpta pişirebilirsiniz.

         



 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...