22 Haziran 2023 Perşembe

Pesto sos


Aromasını en sevdiğim yeşilliklerdendir fesleğen. O yüzden de, fesleğen pesto sosu çok severim. Yapması kolay, lezzeti bol harika bir tat.



2 demet fesleğen

2 avuç tuzsuz yer fıstığı (tabi ki dolmalık fıstık orijinali ama ben yer fıstığı kullandım)

2 diş sarımsak

Yaklaşık 50-60 gr. sert eski kaşar veya parmesan peyniri (rendelenmiş ya da küçük parçalar halinde)

Tuz (yarım çay kaşığı kadar, peynirin tuzuna göre ayarlanmalı)

Zeytinyağı (epey bir zeytinyağı kaldırıyor, yaklaşık yarım çay bardağı kadar)




 

-Biz iki çeşit yaptık. Birincisinde dolmalık fıstık yani çam fıstığı kullandık, diğerlerinde yer fıstığı kullandık. Dolmalık fıstık kullandığımızda, fıstığın paket içeriği çok azdı belki ondandır, (açıkçası 2 paket almaya gönlüm razı gelmedi) tadında bir fark olmadı. Ama yer fıstığı pestonun tadını daha yukarı taşıdı bence. Esasında cevizle denemek isterdim ama bizim küçük bey ceviz yiyemiyor ama cevizle de çok güzel olur bence.

-Her iki türlüsünde de eski kaşar kullandık.

-Bir defasında 3 diş sarımsak koyduk ki bu bana biraz fazla geldi, çok keskin oldu bence. Daha sonra yaptıklarımızda, birinde bir diş sarımsak ekledik ki o da az geldi. Bana göre 2 demet için 2 diş sarımsak karar oldu.

-Fesleğenleri yıkadıktan sonra muhakkak kurulamak gerekiyor ki kararma yapmasın.  

Daha önce yaptıklarımda fesleğen, zeytinyağı, sarımsak ve fıstıkları beraber rondodan geçirmiştim. En son yaptığımızda ki bence en başarılı olan oydu, önce fıstıkları rondoda çektim. Fıstıklar incelip, hafif yağlarını salmaya başladıklarında fesleğenleri azar azar koyarak çektim. Bu arada biraz zeytinyağı, tuz ve sarımsağı da ekledim. Fesleğenlerin hepsini rondodan geçirdikten sonra peyniri ekleyip biraz daha çektim ve arada zeytinyağı ekledim. Tadına bakarak tuzunu ve diğerlerinin oranlarını ayarladım. Bu arada kıvam çok kuru olursa zeytinyağı eklemekten çekinmeyin. Vee nefis ev yapımı, tertemiz pesto sosu hazırlamak bu kadar kolay işte.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...