15 Aralık 2010 Çarşamba

Mercimek çorbası


Bizim evde en çok sevilen çorbadır mercimek. O yüzden çok sık pişer. Hem kolaydır, hem leziz. Hele Levent'ciğimiz bayılır bu çorbaya. Eee bu yüzden de çorbaların şahıdır bizim için :) Genelde bu çorbayı sadece soğan ve patatesle yaparız. Bazen havuç da eşlik eder bu ikiliye. Ama bu sefer, restaurantlarda ki çorbadan çok söz edilince ev halkı tarafından , ben de böyle yapmaya karar verdim. Gerçekten çok güzel oldu.
Malzemeler :
Yaklaşık 1,5 su bardağı kırmızı mercimek (ben göz kararı koydum)
1,5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ
1,5 tatlı kaşığı salça
Nane
1 soğan
1 patates
Tuz

Mercimekleri ayıklayıp, yıkadıktan sonra üstlerini örtecek kadar su koydum. Patates ve soğanı da ufak ufak doğrayıp mercimeklere ilave ettim. Kısık ateşte, arada karıştırarak suyunu çekene kadar haşladım. Her suyunu çekişte azar azar su ekledim.
Bu arada ufak bir tencerede tereyağını erittim ve unu kavurdum. Hafif rengi dönünce salçayı da ekledim. Salçanın kokusu çıkana kadar kavurdum. Sonra çorbadan kaşık kaşık alarak unlu salçalı karışımı yavaş yavaş açtım. İyice seyrelince çorbanın içine kattım ve karıştırdım. Biraz kaynaması için bekledim. En son tuzunu ve nanesini ekledim. Pişme işlemi bitince blendırdan geçirdim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...