9 Aralık 2010 Perşembe

Bayram soframızdan : Bal kabaklı rulo




Bayram da yaptığımız bir diğer lezzet. Hem kolay, hem hafif, hem de lezzetli.
Malzemeler :

Yufka
Balkabağı (5-6 dilim)
Toz şeker
Ceviz (iri parçalar halinde)
Pudra şekeri

Balkabağını küçük küçük doğradım. Tencereye 1/3 ünü koyup üstüne biraz toz şeker serptim. Sonra kalan miktarın yarısını koyup az miktarda şeker serpip en son sıraya da aynı şeyi uyguladım.(Çok şekerli yapmadık, üstüne pudra şekeri serpilecek diye ama çok tatsız da değildi) Kısık ateşte yumuşayana kadar pişirdim. Soğutup ezdim.
Yufkayı ortadan 2’ye bölüp düz tarafına kalın bir şekilde kabak püresini yaydım. Üstüne çok az toz şeker serptim. Cevizleri de ekleyip yufkayı rulo şeklinde ne çok sıkı ne çok gevşek olacak şekilde sardım. Bıçakla ruloyu kestim ve yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. Üsteleri kızarana kadar pişirdim. Fırından çıkarıp ilk sıcaklığı geçince ılıkken, pudra şekeri serptim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...