24 Mayıs 2011 Salı

Ekmek suflesi



Evdeki bayat ekmekleri değerlendirmak için birebir bir tarif. Hem kolay, hem leziz.


½ ekmek (büyük olanlarından)(ben beyaz ekmek ve çavdar ekmeği kullandım)
2 yumurta
1,5 su bardağı süt
½ çay bardağı sıvıyağ
Tuz (ben çok az kattım, yaklaşık ¼ çay kaşığı)
Kırmızı toz biber
Nane
Kekik
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir

Ekmekleri ufak ufak doğradım. Geniş bir kapta önce yumurtaları çırptım. Daha sonra sütü ve yağı ekleyip karıştırdım. Baharatları da ilave edip ekmekleri içine koydum ve karıştırdım. 3-4 kaşık kaşar ekleyip ekmeklerin iyice ıslanmasını sağladım. Yağlı kağıt serdiğim borcama karışımı döktüm. 175°C de ısıttığım fırında renkleri biraz değişene, hafif pişene kadar bıraktım. Daha sonra geri kalan kaşar peynirleri ekledim ve eriyene kadar fırınladım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...