16 Mayıs 2011 Pazartesi

Kraliçenin beş çayı kurabiyesi



Seneler önce tarifini aldığım (nerden aldığımı hatırlamıyorum bile) ilginç bir kurabiye. Yani ben tarifi gördüğümde hem kurabiyenin ismi hem de içeriği bana ilginç gelmişti. Mis gibi portakal, limon aromalı ve çaylı güzel, değişik bir kurabiye.





Malzemeleri ise şöyle :




1 portakal kabuğu rendesi
1 limon kabuğu rendesi
130 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
150 gr. toz şeker
230 gr. un
80 gr. bitter çikolata(ufak parçalara ayrılmış)
2 yemek kaşığı kuru çay (ben bergamot aromalı kullandım)
1 yumurta (oda sıcaklığında)

Şeker, tereyağı, limon kabuğu rendesi ve portakal kabuğu rendesini çırptım. Diğer malzemeleri de ekleyip yoğurdum (tarifte hamurun cıvık olacağı ve kaşık yardımıyla tepsiye konulması gerektiği yazıyordu. Benim yaptığım ele yapışmayan yumuşak bir hamur oldu). Yuvarlayıp elimde yassılaştırdım ve yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. 175°C de, önceden ısıtılmış fırında kenarları kızarana dek yaklaşık 10-12 dakika pişirdim (pişirme süresi mini fırın için, büyük fırnlarda süre uzayabilir)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...