5 Mayıs 2011 Perşembe

Niyokki (Gnocchi)



Canımcım arkadaşım Elif'imin nefis tarifi. Bizim mantımıza çok benzeyen bir lezzet. O yüzden bizlere yabancı bir tat değil. Biz severek yedik. Canım benim sağolasın, ellerine yüreğine sağlık.

5 patates (taze patates OLMAMALI)
1 yumurta
Yaklaşık 2 su bardağı un
Tuz
Karabiber
1 yemek kaşığı zeytinyağı

Patatesleri haşlayıp ezdim. Diğer malzemelerle karıştırıp çok sert olmayan bir hamur haline getirdim. 10-15 dakika dinlendirip parmak kalınlığında rulolar yuvarladım ve 2 cm. eninde kestim. Kaynamış tuzlu suya atıp haşladım. (Pişenler yukarı çıkıyor)
Sos :
Zeytinyağ
Sarımsak
Salça
Nane

Yağda diğerlerini hafifçe döndürüp niyokkilerin üstüne döktük. (İstenilen başka bir sos da yapılabilir. Yazın bol domatesli bir sos olabilir mesala)
(Patatesleri canımcım Elif’imin uyarılarına aldırmadan kesip haşladığım için biraz sulu oldular ve un miktarını arttırmak zorunda kaldım. Siz siz olun patatesleri kabuklarıyla haşlayın ya da közleyin Elif’ciğimin dediği gibi)


Ben de canım arkadaşımın yaptığı gibi hamurun bir kısmını derin dondurucuya kaldırdım ve o hamurla çörek yaptım. Onun da resimlerini daha sonra yayınlayacağım.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...