9 Nisan 2021 Cuma

Bir hamurdan 3 farklı kurabiye


Tek bir hamurla 3 değişik kurabiye yapmak müthiş bir fikir. Alternatifleri çoğaltabilir, damak zevkinize göre yeni tatlar oluşturabilirsiniz.




250 gr. oda sıcaklığında tereyağı

4 yemek kaşığı nişasta

4-5 yemek kaşığı pudra şekeri

1 paket vanilya

1 çay kaşığı kabartma tozu

Aldığı kadar un

1 yemek kaşığı kakao

1 çay kaşığı tarçın

1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi

Ceviz

1 avuç parçalanmış çikolata ya da damla çikolata

 

Tereyağı, nişasta, pudra şekeri, vanilya ve kabartma tozunu elinizle veya bir spatula ile karıştırın. Unu azar azar kontrollü ekleyerek yumuşacık ve ele yapışmayan bir hamur elde edin. Hamuru 3 parçaya bölün. Birine kakaoyu koyup yedirin. Sonra da çikolata parçalarını ekleyin biraz yoğurun. İkinci parçaya tarçını koyup yoğurun. Üçüncü parçaya ise limon kabuğu rendesini ekleyip yoğurun. Ben kakaolu-çikolatalı olanı minik minik tek lokmalık şeklinde yuvarladım. Limonlu olanı, parçalar koparıp mekik şeklini verdim. Tarçınlı olanı ise hamuru rulo haline getirip elimle üstünü biraz düzleştirdim. Sonrada kare şeklinde kestim. Üstüne parmağımla biraz su sürdüm (çok az) ve cevizi hafif bastırarak yapıştırdım. Hepsini yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. Isıttığım fırında 180°C de 12-15 dakika pişirdim.





 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...