16 Şubat 2012 Perşembe

Fındıklı ay çöreği kurabiyesi



Bu kurabiyeye bayılıyorum. Güzelliğinin yanısıra bana çocukluğumu hatırlatıyor. Annem yapardı bu güzel kurabiyeyi bize. Bazen beraber yapardık, o hamuru hazırlardı ben iç malzemesini koyardım. Sonrasında ben de sanırım bir kere yapmıştım. Geçen gün tekrar aklıma düştü bu güzel şey. Hadi dedim, kalkıp yapayım. İyi ki de yapmışım. Çok güzel oldu.





1 su bardağı erimiş margarin veya tereyağı
½ su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
Aldığı kadar un

İç malzemesi :

Fındık
Pudra şekeri

Üstü için : pudra şekeri

Sıvı malzemeleri bir kapta hafifçe karıştırıp, unu ekledim.  Kulak memesinden biraz sert bir hamur elde edene kadar un katıp, yoğurdum. Bu arada bir kasede iri dövülmüş fındıkları pudra şekeri ile karıştırdım. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimde veya masa üstünde açtım. Harçtan yarım tatlı kaşığı kadar koyup poğaça gibi kapattım ve uçlarını birbirine yaklaştırdım. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip, 175 °C de kızarana kadar pişirdim. Soğuyunca üstlerine pudra şekeri serptim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...