15 Şubat 2012 Çarşamba

Islak kek (vişne sulu)



Sevgili Burçin'in sitesinde gördüğüm bir tarif. Bu aralar ıslak kek tariflerine dalmış durumdayım. Her yerlerden değişik tarif araştırıyorum :) Ama bende çiğ yumurta takıntısı olduğu için ayrılan sosun içinde çiğ yumurta olmayan tariflere bakıyorum. Bu tarifte sosta çiğ yumurta yok. Sos ve artı vişne suyu ile ıslatılıyor. Ama ben borcamda pişirdiğim için olsa gerek, kek çok kabarık oldu ve tam istediğim gibi ıslanmadı.
Ehh neyapalım damak zevkimize en uygununu bulana kadar devam :)




4 yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 su bardağı un
½ su bardağı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Sosu için :
1 su bardağı vişne suyu
¼ su bardağı süt

Şeker, yağ, süt ve kakaoyu mikserle 2 dakika çırpın. Bu karışımdan ¾ su bardağı ayırın. Başka bir kapta yumurtaları iyice çırpın. Bunu kakaolu karışıma ekleyip 2 dakika çırpın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek spatulayla karıştırın. (Bence çok az mikserle çırpılabilir) Ben yağlı kağıt serdiğim dikdörtgen borcam kullandım. Tarifte 24-26 cm.lik çember kalıp deniliyordu.  Hamuru kalıba boşaltın. Önceden ısıttığınız fırında 175°C de yaklaşık 40-50 dakika kürdan testi yaparak pişirin. Piştikten sonra fırını kapatıp vişne suyunu üstüne gezdirin ve 2-3 dakika daha fırında bekletin. Ayırdığınız sosa ¼ su bardağı sütü ekleyin, karıştırın ve kekin üstüne gezdirin. Tekrar kapadığınız fırına yerleştirin ve orada soğumasını bekleyin.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...