24 Şubat 2012 Cuma

Fındıklı kurabiye




Daha önce yaptığım fındıklı ay çöreği kurabiyesini, bu sefer tereyağ miktarını azaltıp sıvıyağını çoğaltarak denedim. Gayet güzel oldu. Tabi ki tereyağı biraz farklı oluyor ama tereyağını az kullanmak isteyenler için iyi bir alternatif. Özellikle, bir gün sonrasında tereyağlıdan daha güzel oldu bile diyebilirim.
Ve bu tarifimi sevgili Elif'in (Elif'in Defterinden)  evsahipliğini yaptığı ''Çay kahve bahane'' etkinliğine gönderiyorum. Kendisine kolay gelsin diyorum.



½ su bardağından biraz az erimiş tereyağı
1 su bardağından biraz fazla sıvıyağ (tereyağ ve sıvıyağın toplamı 1,5 bardak)
1 su bardağı yoğurt
Aldığı kadar un

İçi :
Fındık (iri parçalar halinde)
Pudra şekeri

Üstü için pudra şekeri

Sıvı malzemeleri bir kapta hafifçe karıştırıp, unu ekledim.  Kulak memesinden biraz sert bir hamur elde edene kadar un katıp, yoğurdum. Bu arada bir kasede iri dövülmüş fındıkları pudra şekeri ile karıştırdım. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimde veya masa üstünde açtım. Harcı içine koyup hamuru alt tarafında toplayıp kapadım ve yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. 175 °C de kızarana kadar pişirdim. Soğunyca üstlerine pudra şekeri serptim.

(Bu arada, ne zaman bir kurabiyenin ya da bir tatlının üstüne pudra şekeri serpsem aklıma sen geliyorsun canımcım :))




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...