21 Aralık 2012 Cuma

Muhallebili kurabiye


Yaparken hiç umudum yoktu ama pişince hepimizi mest etti :)) Neden umudum yoktu, çünkü tarifte (tarifi buradan aldım) erimiş tereyağ olduğu için hamur toplanmadı, muhallebiyi içine çok zor koyup kapatabildim. Ama sonuç çok güzeldi. Ağızda dağılan dokusu ve lezzeti ile tekrar yapılmaya değer bir kurabiye. Ama yapınca bu sefer tereyağını oda sıcaklığında kullanacağım. Muhallebisi ise her zaman kullandığım klasik muhallebim. En son milföy pastada kullanmıştım.




125 gr. tereyağ (erimiş, ılınmış)
1 çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı yoğurt
3 su bardağı un
½ paket vanilya
½ paket kabartma tozu

Muhallebi için:
1 kg. süt
3 Türk kahvesi fincanı süt
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya

(Muhallebinin ölçüsü genel olarak kullandığım ölçü. Kurabiye için daha az miktarda yapabilirsiniz) Muhallebiyi bir gece önceden pişirdim ve üstünü streç filmle kaplayıp (hava almayacak şekilde muhallebinin üstüne yapıştırarak) buzdolabına koydum. Kurabiyeyi yapmadan 1 saat önce çıkartıp oda sıcaklığına gelmesini bekledim.
Hamuru için, önce tereyağını erittim (tarifte erimiş diyor ama bence oda sıcaklığında kullanmak daha iyi olacak). Yağ ılınırken unu derin bir kaseye koyun, şekeri, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip harmanlayın. Ortasını havuz gibi açarak sıvıyağı, tereyağı ve yoğurdu koyun. Önce ortadaki malzemeyi karıştırarak bir hamur elde edin. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elinizin içinde açın ve ortasına 1 tatlı kaşığı muhallebi koyup kapatın. 160°C ısınmış fırında üstleri hafif renk değiştirene kadar pişirin. Soğuduktan sonra pudra şekeri serpin.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...