18 Ocak 2011 Salı

Ayvalı kolay kek-pasta



Çabucak birşeyler yapmam gerektiği zaman imdadıma yetişen bir tatlı. Daha önce elmalısını yapmıştım. Şimdi de ayvalısını yaptım. Hem kek gibi hem de pasta gibi. Bir gece beklerse daha da güzelleşiyor.
Pandispanyası :

2 yumurta (oda sıcaklığında)
5,5 yemek kaşığı toz şeker
5,5 yemek kaşığı un
1/2 paket kabartma tozu
1/2 paket vanilya
Üstü için :
Dilimlediğim ayvaları biraz şekerle beraber haşladım. Haşlanmış ayvalara biraz toz şeker (miktara göre 2-3 yemek kaşığı ), tarçın, karanfil ve biraz zencefil ekledim (evde ceviz yoktu, ama ceviz çok yakışır eminim)karıştırdım.
Pandispanya pişer pişmez üstüne yayıp tekrar fırına verdim ve hafif rengi değişene kadar 175°C de pişirdim. Soğuyunca üstüne Hindistan cevizi serptim. (Eğer bir gece buzdolabında beklerse daha güzel oluyor. )
Bu tarifi, sevgili arkadaşım estergonyeşil'in düzenlediği 'ben buldum' etkinliğine gönderiyoruz. Kolay gelsin arkadaşım. Sevgiler.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...