26 Ocak 2011 Çarşamba

Ispanaklı börek



2,5-3 yufka
Ispanak
Soğan
Tuz
Karabiber
Süt
1 tane yumurta
Sıvı yağ

Soğanları küçük küçük doğrayıp sıvıyağda kavurduktan sonra, yıkanıp doğranmış ıspanakları ekledim. Kavurdum. En son tuz ve karabiberi ekleyip soğuması için bir kenara aldım.
Dikdörtgen bir borcama yufkalardan birini, kenarları dışarıda kalacak şekilde yerleştidim. Bir kasede yumurtayı çırpıp, süt ve yağ ekledim. Karıştırdım. Bu karışımdan yufkanın üstüne kaşıkla döktüm. Tekrar bir yufka parçası serdim ve yine yumurtalı karışımdan üzerine gezdirdim. 2 kere daha aynı işlemi yaptıktan sonra ıspanaklı harcı koyup yaydım ve üstüne yufka serdim. Yufkanın üzerine tekrar yumurtalı karışımdan döktüm. Üstüne bir kat daha yufka parçası serdim. Tekrar yumurtalı sütlü karışımdan döktüm. Bir parça daha koyup dışarıda kalan parçaları üstüne kapadım ve sütlü-yumurtalı karışımdan döküp buzdolabına kaldırdım. Yaklaşık bir saat sonra önceden ısıtılmış fırında 175°C de altı ve üstü kızarana kadar pişirdim. Yumuşacık su böreği tadında bir börek oluyor.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...