27 Ekim 2011 Perşembe

Fırın makarna



En sevdiğim yemeklerden biridir makarna. Fırın makarna da en sevdiğim çeşitlerinden biri. Normalde makarnayı süzüp yapmayız, pilav gibi çektirerek yaparız. Hem vitamini gitmiyor, hem su ziyan olmuyor. Makarnayı paketteki tarifine göre yaptık. Sadece haşlama suyu için 5 lt. diyordu. Kıyamadım o kadar suyu kullanıp sonra da dökmeye. Az suda haşladım. Böylece su ziyan olmadı.

1 paket fırın makarna

1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

2 yemek kaşığı tereyağ

2 tatlı kaşığı tuz

2 yumurta

1 su bardağı süt

Borcamı yağlamak için sıvıyağ

2 yemek kaşığı rende kaşar peyniri

Makarnayı 6 su bardağı suya 2 tatlı kaşığı tuz ilavesiyle 10 dakika,karıştıra karıştıra fokurdatarak haşladım. Kalan suyu döküp bir bardak soğuk su ilave ettim ve onu da döktüm. İyice süzdükten sonra 2 yemek kaşığı tereyağ koyup eriyene kadar karıştırdım. Yağ eridikten sonra kaşar peyniri koyup iyice karıştırdım. Sıvıyağ ile borcamı yağladım ve makarnayı içine boşalttım. Bir kasede yumurtaları ve sütü çatalla çırpıp makarnanın üstüne döktüm. Önceden ısıttığım fırında 175°C de üstü hafif kızarmaya başlayıncaya kadar pişirdim. 2 yemek kaşığı kaşarı üstüne serptim. Kaşar eriyip hafif kızarmaya başlayınca fırından çıkardım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...