4 Ekim 2011 Salı

Mini rulo pasta ve mini kare pasta


Esasında bu kremayı denemek için yapmıştım ama tarifte denildiği gibi katılaşmayınca ben de hemen bir pandispnya pişirdim ve mini pastalar yaptım. Pişirdiğim pudingi de krema olarak kullandım. Kremanın tarifi buradan.



Pandispanya :

11 yemek kaşığı toz şeker
11 yemek kaşığı un
5 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya yada 1 çay kaşığı sıvı vanilya
Toz şekeri ve yumurtaları çırpın (sıvı vanilya kullanacaksanız bu sırada koymalısınız). Şeker eriyip, görüntü mayonez kıvamına gelince, elenmiş un ve kabartma tozunu yavaşça ekleyin (vanilya toz ise onu da diğer kuru malzemelerle eleyin). Çok az çırpın. Yağlı kağıt serili tepsiye dökün (mini fırın tepsisi). Önceden ısıtılmış 170°C de pişirin.
Ben biraz soğuyunca büyük dikdörtgen dilimlere ayırdım, onları da ortadan enine2 kata ayırdım. Katları şekerli sütle ıslattım. Bazılarını kremasını sürdükten sonra rulo olarak sardım. Üstüne pudra şekeri serptim. Bazılarını ise 2 kat üst üste koyarak servis yaptım.
Krema :
3 yemek kaşığı tereyağ
6 yemek kaşığı un
1 lt. süt
8 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
Tereyağını tencerede eritin. Unu ekleyip 2 dakika kavurun ve soğutun. Çırpma teliyle karıştırarak sütü yavaş yavaş ilave edin . Şeker ve kakaoyu da ekleyin. Koyulaşana kadar karıştırarak pişirin. Ocaktan aldıktan sonra vanilyayı ekleyin ve mikserle soğuyana kadar çırpın.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...