20 Kasım 2008 Perşembe

Cevizli brownie

Bu brownie tarifini bulmadan önce brownie yapmak bana zor gelirdi. Ama bu brownie'nin yapılışı çok kolay ve tadı da harika. Amerika'da yaşayan Bahar Ablamın bu browniyi yediği zaman tepkisi şöyle olmuştu: ''brownie bir amerika klasiğidir ve en iyi orada yapılır ama bunun gibisini yememiştim''. Ben de dün canım birşeyler yapmayı çekince, ne zamandır yapmadığım bu browniyi yapmaya karar verdim.(Evde olmadığı için bu sefer ceviz koyamadım. Ama orijinal tarifte var ve çok yakışıyor.)






Malzemeler şöyle :


1 su bardağı un
3 yumurta
3 yemek kaşığı kakao
80 gr. (1 kare paket) bitter çikolata
4 yemek kaşığı tereyağ
1 su bardağı ceviz
1 çay kaşığı kabartma tozu
1,5 su bardağı toz şeker
bir tutam tuz


Çikolata ile yağı bir kapta eritin. Bu arada yumurta ve şekeri çırpın. Buna ılınmış (aman sıcakken eklemeyin) çikolatalı yağı ekleyip biraz daha çırpın. Kakao, tuz, un, ceviz (iri parçalara ayrılmış olarak koyuyorum ben) ve kabartma tozunu bu karışıma ekleyip hepsini çırpın. Yağlayıp unladığınız mini fırın tepsisine dökün. 175C de yaklaşık 15 dakika (benim fırınım mini olduğu için kısa sürede pişiriyor. Ama büyük fırınlarda bu süre uzayabilir) pişirin. Zaten içinin çok pişmemesi gerekiyor. Çok pişince sertleşip o sakızımsı dokusunu kaybediyor. Yani kürdan testi bu tarifte işinize yaramayacaktır. Fırından çıkarır çıkarmaz dilimleyin ve öylece soğumasını bekleyin.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...