27 Kasım 2008 Perşembe

Baton kek

Bu kekin tarifi de diğerleriyle hemen hemen aynı ama bu sefer tarifi özellikle Cemile senin için yazıyorum. Sevgiler.




Malzemeleri şöyle :

1.5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
3 yumurta (oda sıcaklığında)
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ (ben ayçiçek yağı kullanıyorum )
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı kakao

Önce kalıbı bir parça tereyağ ile yağladım ve alt kısmına uygun gelecek şekilde yağlı kağıt kesip koydum. Fırını ısıtmaya başladım. Çırpma kabına yumurtaları ve şekeri koyup iyice çırptım. Sonra kakao hariç diğer malzemeleri ekleyip çok az daha çırptım. Oluşan hamurun yarısını başka bir kaba aktarıp geri kalanına kakao ekledim ve biraz daha çırptım. Kalıba dökerken de biraz beyaz biraz kakaolu koydum. 175 C de kürdan temiz çıkana kadar pişirdim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...