24 Kasım 2011 Perşembe

Çikolatalı, kahveli ve fındıklı kurabiye ve Sevgili Öğretmenlerim 'Öğretmenler Günü' nüz kutlu olsun...


Hayatımızın ilk gününden itibaren bize bir şeyler öğretmek için didinen anne ve babam başta olmak üzere, bana emeği geçen bütün öğretmenlerime sonsuz teşekkürler.


100 gr. bitter çikolata

100 gr. tereyağ

2 yemek kaşığı esmer şeker

1 su bardağından 2 parmak az toz şeker

2 yemek kaşığı kakao

1 tatlı kaşığı granül kahve

2 yumurta

1 çay kaşığı karbonat

1,5 çay kaşığı kabartma tozu

1 çay bardağı dövülmüş fındık

3 su bardağı un

Yağı ve çikolatayı kısık ateşte erittim. Kakao ve kahveyi ekleyip karıştırdım. Yoğurma kabına şekerleri koyup çikolatalı karışımı ekledim karıştırdım. Yumurtaları ekledim, karıştırdım. Kabartma tozu ve karbonatı ekledim yine karıştırdım. En son fındığı ve unu (azar azar)ekledim ve yoğurdum. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur oluyor. Cevizden küçük parçalar koparıp yuvarladım ve yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. 165-170°C de ısıtılmış fırında yaklaşık 10-12 dakika pişirdim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...