26 Eylül 2012 Çarşamba

Peynirli tava böreği



Yumuşacık, nefis ve çok kolay bir börek. Tam 5 çayı için ideal :)




Yufka
Beyaz peynir veya lor peyniri
Maydanoz
2 su bardağı süt
3 parmak sıvıyağ

Süt ve sıvıyağı derin bir kasede karıştırdım. Tavanın içine çok az sıvıyağ döküp yaydım. Üstüne kenarları dışarıda kalacak şekilde yufkayı yaydım. Hazırladığım süt ve sıvıyağ karışımından biraz üstüne gezdirdim. İçinde kalacak kadar bir kat daha yufka serip yine karışımla ıslattım. İki kere daha aynı işlemi yaptım.Üstünü sos ile ıslattım ve peynir+maydanoz karışımını  yaydım.  Üstüne tekrar yufka serdim ve ıslattım. Bir kez daha aynı işlemi tekrarladıktan sonra kenarda kalan yufkaları içeri toplayıp yine sosla ıslattım. 15-20 dakika beklettik ve altlı üstlü kızarttık.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...