7 Aralık 2011 Çarşamba

Limonlu kraker (Limonlu tuzlu kurabiye)


Annemin biz küçükken yaptığı bir tarif. Annem yaptığı zaman mis gibi kokusu sarardı evi. Ağızda güzel bir aroma ve tat bırakırdı.
Hafızamdaki o kokuyu ve hatıraları tekrar yaşamak çok karmaşık duygular uyandırıyor bende. İlginç bir kurabiye-kraker. Mis gibi limon kokulu tuzlu bir atıştırmalık.


120 gr. tereyağ
250 gr. un
2 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı tuz (tarifte miktar belirtilmemişti, ben 1 çay kaşığı koydum, ama biraz az geldi sanki)
1 limon kabuğu rendesi
2 yumurta sarısı (1’i içine, diğeri üstüne)
Çörek otu
Unu yoğurma kabına koyun. Tereyağını, yoğurdu, tuzu, limon kabuğunu ve 1 yumurta sarısını ekleyin ve iyice yoğurun. Hamuru 2’ye ayırın ve her bir yarımı küçük rulolar haline getirip üstünü örtün ve 20 dakika dinlendirin. Küçük parçalar halinde koparıp kalem kalınlığında (ben bazılarını biraz daha kalın açtım) rulolar yapın. 3-4 cm. uzunluğunda kesin. Yağlanmış tepsiye dizin (ben yağlı kağıda dizdim) ve üstüne yumurta sarısını sürün. İsterseniz çörekotu serpin. Isınmış fırında 180°C de üstleri kızarana kadar pişirin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...