1 Haziran 2011 Çarşamba

Haşhaşlı kraker



Bu krakerleri yaparkern hiç bu kadar leziz olabileceklerini düşünmemştim. Malzemesi az ve yapılışı kolay ama bir o kadar da lezzetli. Tarifi sevgili Pelin Hanım'ın (Pelinchef) sitesinde bulmuştum.

1,5 su bardağı un (1 bardakla başlayıp az az ekleyin)
¼ tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pudra şekeri
1 yemek kaşığı tereyağ (soğuk)
1 yemek kaşığı haşhaş tohumu
6 yemek kaşığı sıvı krema

Üstü için:
Süt
Tuz

Un, tuz ve şekeri bir kapta harmanladım. Tereyağını koyup parmaklarımla ovdum unlu karışımı. Tane tane bir görünümü oluyor. Haşhaşı ekledim kaşıkla karıştırdım. En son kremayı ekledim ve yoğurdum. Sert bir hamur oluyor. Unlu zeminde 3-4 mm kalınlığında açtım. Küçük kareler halinde kesip yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. Üstlerine fırça ile süt sürdüm ve biraz tuz serptim. Önceden ısıttığım fırında 150°C de üstleri altın sarısı rengine dönene kadar pişirdim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...