1 Nisan 2011 Cuma

Damla çikolatalı, kahveli kurabiye (sıvıyağlı)




Sıvıyağlı ve enfes bir kurabiye. Hemen favorilerimiz arasına girdi bile. Tarifi buradan buldum. Daha önce de tereyağlısını yapmıştım ama bu daha çok hoşumuza gitti, çünkü sıvıyağlı :))



½ su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı esmer şeker

3 yemek kaşığı toz şeker

1 yumurta

1 çay kaşığı vanilya esansı

2 su bardağı un

½ çay kaşığı tuz

½ tatlı kaşığı kabartma tozu

½ tatlı kaşığı karbonat

1,5 tatlı kaşığı granül kahve

1 su bardağı damla çikolata veya minik minik doğranmış bitter çikolata (ben ½ su bardağı koydum)


Yağ, esmer şeker ve toz şekeri orta hızlı mikserle 30 saniye çırpın. Yumurta ve vanilyayı ekleyip 15 saniye daha çırpın. Un, kabartma tozu, karbonat ve tuzu ekleyip yoğurun. Çikolata ve kahveyi de ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edene dek yoğurmaya devam edin. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle yuvarlayın ve aralıklı olarak yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Kaşığın tersiyle hafifçe bastırarak yayın. Isıtılmış 170°C fırında 15 dakika pişirin. (ben MİNİ fırında yaklaşık 15 dakika pişirdim ama daha kısa süre tutmak daha iyi olur)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...