27 Şubat 2009 Cuma

Damla çikolatalı kurabiye (chocolate chip cookies)

Ne zamandır denemek istediğim bir tarifti bu kurabiyeler. En sonunda yaptım ve sonuçtan da memnun kaldık hep beraber :)) Kıyır kıyır nefis bir tad. Ama bana biraz fazla şekerli geldi açıkcası. Ama aynı hazır satılan kurabiye-bisküviler gibi oldu. İçindeki esmer şekerler çıtır çıtır ağıza geliyor. Tarif Neiman Marcus'a ait. Orijinal tarifte ölçüler cup olarak verilmiş. Ben de bu ölçüyü su bardağı olarak kullandım.
(Bu kurabiyenin sıvıyağ ile yapılan tarifi ise burada)
Tarif şöyle :




1/2 su bardağı tuzsuz tereyağ (oda sıcaklığında)
1 su bardağı esmer şeker
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta
2 tatlı kaşığı vanilya özütü
1+3/4 su bardağı un
1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1/2 tatlı kaşığı tuz
1+1/2 tatlı kaşığı espresso kahve (ben nescafe kullandım)
1+1/2 su bardağı damla çikolata (ben 1 su bardağı kullandım)

Fırını 170C de ısıtın. Tereyağ ve şekerleri mikserle yaklaşık 30 saniye orta hızda çırpın. Vanilya va yumurtayı eklayip 30 saniye daha çırpın.
Kuru malzemeleri ayrı bir kaba eleyip sonra yağlı karışımın içine ekleyin ve düşük hızda 15 saniye daha çırpın (ben bu aşamada hamuru yoğurdum).
En son kahveyi ve damla çikolataları ekleyip yoğurun. Yaklaşık 2 yemek kaşığı kadar bu hamurdan alıp aralıklarla yağlı kağıda dizin. Kaşıkla üstlerine hafifçe bastırın. (Zaten yayılıyorlar). Yaklaşık 20 dakika kenarları hafif esmerleşene kadar pişirin. Tel ızgara üstünde soğutun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...