27 Şubat 2009 Cuma

Yer fıstığı kurabiyesi (unsuz, yağsız)

Seneler önce sevgili kuzenimizin öğrendiği ve bize de tarifini verdiği bir kurabiye bu. Arkadaşlarımızın çok sevdiği, artık klasikleşmiş lezzetlerden biri. İçinde hiç un ve yağ yok. Yapılışı çok kolay ve tadı ise çok güzel. Sakızımsı bir dokusu var. Aynı pastanelerde satılan acıbadem kurabiyelerininki gibi.




Ayrıca bu tarifi sevgili lezizsofralar'ın evsahipliğini yaptığı etkinliğe gönderiyoruz. Kendisine kolay gelsin.
- 250 gr. yer fıstığı (rondodan geçirilmiş)
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 yumurta

Yerfıstıklarının iç kabuklarını ayıklayıp, rondoda incecik olana kadar çekiyorum. Bunları derince bir kaba alıp pudra şekerini ekleyip biraz harmanlıyorum. Daha sonra yumurtayı da ekleyip biraz yoğuruyorum. Elimde yuvarlayıp yağlı kağıt serili tepsiye diziyorum. Önceden ısıtılmış fırında 175C de hafif alt kenarları kızarana kadar pişiriyorum. (çok fazla tutmamak lazım hemen yanıveriyorlar çünkü). Herkese afiyet bal şeker olsun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...