29 Nisan 2011 Cuma

Fasülyeli kek-pasta :)


Ne zamandır aklımda vardı fasülyeyi tatlıda kullanmak fikri. Tadını kestane şekerine çok benzetiyorlardı. Arkadaşlarımza tattırdığımızda kesinlikle anlamadılar fasülyeden yaptığımızı. Gerçektende kestane şekerine çok benziyor. Özellikle bir gece bekletince.

Üstü için:
Yaklaşık 2 su bardağı haşlanmış fasülye
1 su bardağı pudra şekeri (azaltılıp arttırılabilir)
1 yumurta
Yarım çay bardağından (büyük çay bardaklarından)biraz fazla sıvıyağ
1 yemek kaşığı kakao
Üstüne serpmek için pudra şekeri

Tabanı için :
7-8 dilim kakaolu kek
100 gr. bitter çikolata
Süt

Tabanı için, kakaolu kek ve pandispanya parçalarını ufaladım. Erittiğim çikolatayı keklerin olduğu kaba boşalttım, karıştırdım. Elimle yoğurabileceğim kıvama gelene kadar süt ekledim. Mini fırın tepsisine yağlı kağıt serip kek karışımını boşalttım ve elimle bastırarak yaydım.
Üst kısmı için ise ; fasülyeleri bir gece önceden ıslattım. Ertesi gün iyice yumuşayana kadar haşladım. Rondodan geçirdim. Pudra şekerini ekleyip tekrar rondodan geçirdim(şeker miktarını bu aşamada ayarlayabilirsiniz).Püre haline gelince diğer malzemeleri de ekleyip hazırladığım tabanın üstüne döküp düzelttim. Isıtılmış fırında 175°C de üstü hafif çatlayana kadar pişirdim. Servis etmeden önce üstüne pudra şekeri serptim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...