22 Nisan 2008 Salı

Teyzoşumuzun hazırladığı harika sofra



















Bizim teyzemizin bir özelliği vardır.(Yani bir sürü var da bu yemek içmekle alakalı olanı :)) Ne zaman televizyonda değişik bir tarif görse ya da biryerlerden duysa onu hemen dener ve bunu
bize de tattırır. Eee tabi bu bizim için herzaman harika ve değişik ziyafetler anlamına gelir. Ama bir de onun klasikleşmiş tatları vardır. Mesela bir zeytinyağlı sarma yapar ki hımmm harika olur. Zeytinyağlı biber dolması da onun klasik olmuş enfes tatlarındandır. Biz ne kadar uğraşsak da onun gibi yapamayız. Ooo daha neler var neler bunlar gibi. Mesela harika domatesli biberli yaz makarnası yapar. Gerçektende birçok kez denememe rağmen aynı lezzeti tutturamadım hiçbir zaman.
Herkes nohut yapar değil mi? Ama teyzoşun yaptığı gibisini daha hiç yemedim. Hani derler ya bazı insanların ellerinden yemekler farklı olurmuş diye gerçektende doğru. Mesela bana tarifi verir, birebir uygularım ama onun ki gibi olmaz. İşte böyledir bizim teyzoşumuz. Ellerine sağlık canımcığım.



















İşte yine o gün teyzem bir sürü şey hazırlamıştı bize. Ben seviyorum diye biber dolması, Alev seviyor diye elmalı kurabiye, Levent seviyor diye de portakallı kurabiye yapmıştı. Bunun yanında babamı da düşünüp mercimek salatası, karnabahar graten ve brokoli salatası hazırlamıştı. (babam genelde salata tarzı şeyleri sevdiği ve sebze yemeklerine bayıldığı için).
Bunlara ilaveten de sosisli börek ve su böreği tadında harika bir peynirli börek yapmıştı.




















Bizim küçük beyimiz daha sofraya oturulmasını beklemeden kurabiyelere saldırmıştı bile. İşte bu da onun resmidir :)



















Bu böreğe bayıldım. Harika yumuşacık ve su böreğine benzeyen bir tadı var. Akşamdan yapmış ve buzdolabında bekletmiş teyzoş. Ben de tarifini alıp yapacağım en kısa sürede.




















Bu kurabiyeler de o gün ortaları yumuşacık kenarları kıyır kıyır yani harikaydılar. Sanırım biryerlere yazmıştım tarifini ama olmazsa teyzeme tekrar sorup yazarım. Çünkü bizimkiler bunu çok seviyorlar ben de tabii ki.



















Bu da sıcacık fırından yeni çıkmış karnabahar graten. Buna bayılıyorum çünkü karnabaharı sevmeyen birisine bile yedirmek mümkün bu bol kaşar peynirli güzel şeyi. Hımmm herşey çok güzel olmuş teyzecik. Ellerine, kollarına, yüreğine sağlık.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...