22 Ocak 2014 Çarşamba

Sebzeli, bulgurlu ve kıymalı börek



Hem leziz, hem de bereketli bir börek.



Yufka
250 gr. kıyma
3 orta boy soğan
5-6 tane çarliston biber
1 havuç
1 küçük patates
Tuz
1 küçük çay bardağından biraz az ince bulgur
1-1,5 su bardağı kaynar su
Sos için:
2 su bardağı süt
½ çay bardağı sıvıyağ
Üstü için:
Yumurta sarısı
Susam ya da çörek otu

Soğanları ince ince doğrayıp kavurmaya başladım.  Biberleri ve küp küp doğradığım havuçları da ilave ederek kavurmaya devam ettim.  Patatesleri de küp küp doğrayarak ekledim. Biraz kavurduktan sonra kıymayı koydum ve hepsini karıştırarak kavurdum. Tuzunu ekledim ve bulguru üste yaydım. Kaynar suyu ekleyerek tencerenin kapağını kapadım ve kısık ateşte yaklaşık 1 dakika tuttuktan sonra ocağı kapadım ve demlenmesini bekledim.

İç harç soğuyunca yufkaları önce 4’e, onları da sigara böreği saracak şekilde 3’e böldüm. Her parçaya sostan biraz yaydım ve iç harcı koydum. Sigara böreği gibi sardım. Tepsiye dizerek üstlerine yumurta sarısı sürdüm ve susam serperek sıcak fırında 175°C de, üstleri ve altları kızarana kadar pişirdim.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...