18 Mart 2013 Pazartesi

Çikolata soslu cheesecake



Kalın olması için küçük kalıpta pişirdiğim ve hem tadından hem de görüntüsünden çok memnun kaldığım cheesecake.





½ paket eti burçak bisküvi
2 yemek kaşığı erimiş tereyağı
300 gr. krem peynir (oda sıcaklığında)
1 kutu labne peyniri (200 gr.) (oda sıcaklığında)
3 yumurta (oda sıcaklığında)
1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta

Çikolatalı sos:
60 gr. bitter çikolata
2-3 yemek kaşığı su

18 cm.lik kelepçeli kalıbın dibine yağlı kağıt serdim. Kenarlarına da şerit şeklinde yağlı kağıt döşedim. Dışına alüminyum folyo sardım. Erittiğim tereyağını, ufaladığım bisküvilerle iyice karıştırdım. Kalıbın dibine bastıra bastıra yaydım (bu sefer kenarlara doğru yükseltmeden yaydım bisküvileri) ve buzdolabına kaldırdım. Bu arada labne peynirin suyunu süzdüm. Fırını 170°C de ısıtmaya başladım. Önce krem peynir ve labneyi 1 dakika düşük hızda çırptım (kabarcık oluşmaması için). Toz şekeri ekleyip, eriyip krema halini alana kadar orta hızda çırptım. Yumurtaları teker teker ekledim, her defasında her yumurtanın iyice karışması için iyice çırptım. Limon kabuklarını koydum ve çok az çırptım. En son un ve nişastayı ekledim, düşük hızda biraz çırptım. Dolaptan çıkardığım donmuş bisküvilerin üzerine döktüm ve fırın tepsisine yerleştirdim. Sıcak fırına koydum ve tepsiye su doldurdum. Benim kalıbımda yaklaşık 65-70 dakika da pişti. Üstü renk değiştirip sadece ortası oynar halde kalınca fırını kapadım. Bir süre fırında ılınmasını bekledim. Dışarı çıkarınca, oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına kaldırdım. Bir gün buzdolabında bekletirseniz tadı daha da iyi oluyor. Servis ederken çikolatalı sos ile süsledim. Çikolatalı sosu yapmak için bir cezveye çikolata ve suyu koyup çikolatalar eriyene kadar ısıttım, iyice karıştırdım. Hafif akışkan bir hal alınca cheesecake’in üstünü süsledim.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...