18 Şubat 2015 Çarşamba

Ananaslı, muzlu kek (Hummingbird cake)



Nefis aromalı çok leziz, kendinden nemli bir kek. Tarifin orijinalinde üstünde kreması da vardı ama ben kremayı yapmadım. Tarifin orijinali burada.




1 cup (1oo gr.) pikan (ben ceviz kullandım) doğranmış
3 cup  (390 gr.) un
2 cup (400 gr.) toz şeker
1 tsp. (6 gr.) karbonat
½ tsp. tuz
1 tsp. (3 gr.) tarçın
3 büyük yumurta (hafif çırpılmış)
¾ cup (180 ml.) sıvıyağ
1,5 tsp. vanilya
227 gr. ananas (doğrarken çıkan suyu ile beraber)
2 cup (400 gr.) olgun muz

(tsp=teaspoon bizim tatlı kaşığı ölçümüze yakın bir ölçü, 1  cup=250 ml.)

Fırını 180°C de ısıtın. 2 tane 23 cm.lık kalıbın dibine yağlı kağıt serin. Normalde bu tarifde bir de krem peynirli bir krema (creamcheese frosting) tarifi var. Yoğun ve içi çok partiküllü bir kek olduğu için, kremasını yapmasamda ben de orijinal tarifteki gibi 2 kalıpta pişirdim. Çökme olmaması ve normal süresinde pişmesi için.
Geniş bir kapta un, şeker, karbonat, tarçın ve tuzu tel çırpıcı ile karıştırın. Cevizleri yada pikan cevizlerini ekleyin ve yine telle karıştırın. Diğer bir geniş kapta muzları ezin. Yumurta ve ananasları ekleyin. Tel çırpıcı ile karıştırın. Vanilya ve yağı da ekleyin iyice karıştırdıktan sonra kuru karışımın olduğu kaba boşaltın. Telle yada spatula ile karıştırın. Kalıplara bölüştürün. Sıcak fırında üstü altın rengini alana dek yaklaşık 30-35 dakika pişirin. Kürdan ile test edip fırından alın ve soğutun.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...