5 Ocak 2015 Pazartesi

Yılbaşı kütük pastası-Çikolatalı yılbaşı rulo pastası (Yule log cake-christmas cake roll)



Yılbaşı için hazırladığımız çikolatalı kütük pastamız. Pandispanyasını ilk kez denedim ve çok memnun kaldım. yumuşacık ve çok leziz. Muhakkak denemenizi tavsiye ederim.





85 gr. bitter çikolata
6 yemek kaşığı tereyağı
4 yumurta
1 cup toz şeker
1 cup un
2/3 cup su
½ tsp.(tatlı kaşığı) karbonat
¼ cup pudra şekeri (üstü için)


(Ölçüleri orijinal tarifdeki gibi tazdım. Tsp:teaspoon bizim tatlı kaşığımıza denk geliyor. 1 cup ise 250 ml.(amerikan ölçülerine göre) )

Büyük fırın tepsisine yağlı kağıt döşeyin. İsterseniz üstünü yağlayın. Fırını 180°C de ısıtın.
Çikolata ve tereyağını benmari usulü ya da mikrodalgada eritin. İyice karıştırıp şekeri ilave edin ve spatula ile karıştırın. Yumurtaları mikserle yüksek hızda çırpın. Unun ¼ üne karbonatı karıştırın ve yumurtaların içine katın. Mikserle çırpın. Çikolatalı karışımı ekleyin çırpın. Unun geri (3/4) kalanının üçte birini karışıma ekleyin çırpın. Sonra suyun 1/3 ünü ekleyin çırpmaya devam edin. Bir un, bir su ekleyerek 3 kerede bitirin ve iyice çırpın.   Karışımı tepsiye yayın. Üstünü spatula ile düzeltin. Sıcak fırında 15 dakika (ben 20 dakika pişirdim)pişirin.

Fırından çıkınca hemen pudra şekerini üstüne serpin. Üstüne temiz bir mutfak havlusu örtün. Tel ızgarayı üste koyup tepsiyi ters yüz edin. Yağlı kağıda sıyırın. Havlu yardımı ile rulo halinde sarın. (Havlu ile beraber).  İyice soğuduktan sonra ruloyu açın ve içine istediğiniz bir krema sürün.( Kekde çatlamalar, kırılmalar olabilir. Panik yapmayın) İsterseniz tek sıra halinde meyve de koyabilirsiniz. Tekrar havlu yardımıyla (havlu ile iterek) ruloyu sarıp tabağa alın.  Üstünü  ganaş ya da istediğiniz herhangi bir  krema ile kapatın. Ben hem üstü, hem de içi için çikolatalı krema kullandım.  





Bitter çikolatalı krema:
2 paket sıvı krema (400 ml.)(soğuk)
320 gr. bitter çikolata
2 yemek kaşığı tereyağı


Çikolata ve tereyağını benmari usulü eritin. Çikolata soğurken kremaları çırpın. Krema kıvamlanıp katılaşınca çikolatayı ekleyin. Karışana kadar çırpın.










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...