24 Mayıs 2008 Cumartesi

Parça çikolatalı fındıklı kek

Bu keki bana çok sevdiğim Bahar Ablam öğretmişti. Kulakları çınlasın ne zaman canımız tatlı birşeyler çektiğinde bakışımızdan anlardı 'ben hemen size bir kek yapıvereyim' derdi. Gerçektende onun yaptığı kek bir başka güzel olurdu. Ellerine sağlık ablacık. Geldiğinde yine aynı uygulamayı bekliyoruz haberin olsun. Gelelim yapımına. Yapımı çok kolay bir kek bu. İçinde katı yağ yok ve konulan sıvı yağ miktarının yarısını koyuyorum artık (1/2 su bardağı). Tarifle istediğim gibi oynuyorum. Canım o gün neli kek çekerse öyle yapıyorum. Yani garanti bir kek denilebilir. Genelde kakaolu oluyor çünkü bizim şeker mi şeker küçük beyimiz kakaolu seviyor. Ama bugün değişiklik yapıp parça çikolatalı ve fındıklı yaptım.
Malzemeler :
3 yumurta (oda sıcaklılğında) 1,5 su bardağı toz şeker 2 su bardağı ve 1 tepeleme yemek kaşığı un 1 su bardağı süt 1/2 su bardağı sıvıyağ 1 su bardağı toz fındık 1 paket kabartma tozu 1 paket vanilya 1 paket (80 gr) bitter çikolata(irice parçalara ayrılmış)
Yumurtaları ve şekeri, şeker iyice eriyene kadar çırpıyorum. Sonra bütün diğer malzemeyi bu yumurtalı karışıma ekleyip çok az daha çırpıyorum. (yumurtaların kabarıklığı inmesin diye alçak devirde ve birbirlerine karışana kadar şöyle bir döndürüyorum mikseri). Eğer kıvamı çok koyu olursa (normal kıvamı bozanın akışkanlığından biraz daha fazla olacak) biraz daha süt, çok açık kıvamlı olursa da biraz un ekleyebilirsiniz. Aman azar azar eklemeyi ihmal etmeyin. Sonra bir ondan bir bundan derken kek diye birşey kalmayabilir ortada. İşte hepsi bu kadar. Çok kolay bir kek gerçektende. Deneyenlere afiyet bal şeker olsun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...