6 Mart 2012 Salı

Alman pastası



Doğum günümde kendi aramızda, ev ahalisi için ne yapsam diye düşünürken, Alev ''Alman pastası yapalım, ne zamandır canım çekiyordu'' dedi. Ben de hemen tarif aramaya koyuldum. Tarifi ararken, tariflerin başında hep aynı şeyler yazıyordu. ''Çocukluğumun tadı'', ''çocukken en çok bu pastasyı severdim'', ''annem pastaneden küçük boylarını alırdı, evde büyüğünü yapardı'' gibi cümleler okudum hemen hepsinde ve çok hoşuma gitti. Aynı duyguları hiç tanımadığım insanlarla paylaşmak çok sevindirdi beni. Gerçekten de Alman pastası diyince benim de aklıma köşedeki pastaneden aldığımız mis gibi pastalar geliyor. Çocuğuz diye mi bilmiyorum o zaman ki tatlar farklıydı. Daha özeldi sanki. Belki çeşit yoktu bu kadar ama lezzet daha bir akılda kalıcıydı. Herneyse o güzel Alman pastalarına ithafen ben de bu pastayı yaptım, gerçi bu biraz daha değişik bir Alman pastası. Yani hamuru kek gibi, alman pastasındaki gibi paskalya çöreği dokusu yok.  Esas Alman pastasının hamurunda maya var, genelde de yaş maya kullanılmış. Evde yaş maya olmadığı için ben de kabartma tozlu tarifleri araştırdım ve bu güzel tarifte karar kıldım. Tam tamına aynı tat değil belki, çünkü mayanın kokusu farklı bir aroma ve lezzet veriyor ama yine de nostalji sağlıyor :) Evdeki herkes çok beğendi. Tarifi ''benim dünyam'' dan aldım, kendisine teşekkür ediyorum.

Gelelim tarife :


Kek için:

2 yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı tozşeker
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Krema için:

¼ paket margarin (ben 2 yemek kaşığı koydum)
1 paket vanilya
Yarım litre süt
3 yemek kaşığı un
1 çay bardağı şeker
1 yumurta sarısı

Şeker ve yumurtaları iyice çırpın. Yağ ve sütü ekleyin çırpın. Elenmiş unu ve kabartma tozunu da ekleyip çırpın. Yağlanmış çember kalıba boşaltın (ben, yuvarlak borcamın dibine yağlı kağıt serip pişirdim).  175°C de ısıttığınız fırında 20-25 dakika pişirin.
Kek pişerken kremasını hazırlayın. Tencereye vanilya ve yağ hariç diğer malzemeleri koyup pişirin. 2-3 dakika kısık ateşte kaynattıktan sonra ocağı kapatın ve vanilya ile yağı ilave edin. İyice karıştırın.  Daha sonra 3-4 dakika mikserle çırpın.
Kek soğuduktan sonra ortadan 2’ye kesin ve kremasını koyup üst katı yerleştirin.  Servis ederken pudra şekerini serpin.

Afiyet bal şeker olsun.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...